Nyheder


  Din medlemsprofil


Kære Medlem

Det sker at man skifter e-mail eller telefon nummer.  Hvis det er tilfældet, må du meget gerne sende os en mail, så vi har de rigtige oplysninger på dig og kan opdatere din profil i vores database, til når du skal af sted på event.

Send en mail til:

jane@cphvolunteers.dk

NB! Det er altså ikke nødvendigt at melde sig ind igen hvis man flytter, ændrer mail, telefon eller lignende – bare send os en mail – så klarer vi opdateringen af din profil for dig.



Julearrangement


Vi glæder os til at fejre endnu et godt år med vores fantastiske frivillige! Det sker på onsdag d. 11. december til Julearrangementet fra kl. 17.00-20.00, og der er stadig plads til flere til glögg, æbleskiver og pakkeleg. Hvis du vil med, så husk tilmelde dig på info@cphvolunteers.dk hurtigst muligt.



Multikulturelt Sammenskudsgilde


Så er der kun to dage til at vi sætter fest og farver på Kantinen og Loungen på Gyldenløvesgade/Nyropsgade. Vi fejrer alle de mange nationaliteter som Cph Volunteers og International House har at byde på - og ikke mindst hvad disse nationaliteter har at byde på af skønne retter og kulturelle indslag.

Du kan stadig nå at komme med.

Læs mere her: www.cphvolunteers.dk/frivillige/det-sker/medlemsarrangementer/multikulturelt-sammenskudsgilde.aspx
Tilmeld dig her: docs.google.com/forms/d/1RdUtMO7o6PcUR9lIaQ6wAUTTI6BU0A0VbrqmE7oo3CQ/viewform



Databasen


Vores database der i starten af november ikke havde det alt for godt er nu kommet sig helt. Der skulle ingen problemer være med at tilmelde sig som medlem.
 



Velkommen til Tilde Blaaberg Rørvig





Tilde skal sidde som projektkoordinator og være med til at opstarte nye og afvikle de mange forskellige samarbejder, som vi har. Tilde har før arbejdet med internationale og frivillige i hendes tidligere job på International Office på CBS.
Hun skal være hos os frem til 1. februar. Og du kan møde hende første gang til Multicultural Dinner Party torsdag d. 14. november.



Database influenza


Vores database har fået influenza... Det betyder desværre at man ikke kan melde sig ind lige nu og heller ikke har kunnet melde sig ind hele weekenden.

Vi håber og krydser fingre for at den er oppe og køre igen fra imorgen :-)

Vi skal nok opdatere, hvis den ikke er klar igen i morgen.



En øv dag




Nanna havde sidste arbejdsdag her i dag.
Hun har arbejdet som kommunikationsassistent hos Cph Volunteers fra 1. februar 2013.
Det er meget trist at sige farvel til vores meget dygtige og altid glade kollega. Øv – stort kram til Nanna fra he
le kontoret.




4 more years!


Der blev den 12. september indgået politisk aftale om en fortsat 4-årig drift af Cph
Volunteers frem til og med 2017. Budgettet blev endeligt vedtaget og underskrevet i Borgerrepræsentationen den 3. oktober.

Vi ser frem til 4 år mere med verdens sejeste frivilligkorps!


 










 



Frivillighedens Dag 2013


Pressemeddelelse, Frivillighedens dag
KLAUSULERET til fredag d. 4. oktober kl. 20.30

Årets frivillige er kåret

For andet år i træk har Københavns Kommune fredag aften hyldet byens uundværlige frivillige ved et stort prisuddelingsshow på Københavns Rådhus. Her blev vinderne inden for de fire kategorier ÅRETS FRIVILLIGE KØBENHAVNER, ÅRETS SOCIALE PROJEKT, ÅRETS PARTNERSKAB og ÅRETS INNOVATIVE PROJEKT kåret og fejret.  Huxi Bach udfyldte værtsrollen, mens Christian Hjelm med flere stod for den musikalske underholdning.

Hen over sommeren har en jury udvalgt de nominerede til Københavns frivillighedspriser, og fredag aften blev spændingen endelig udløst. De fire vindere blev kåret og hyldet af politikere og kulturpersonligheder gennem taler og uddeling af priser.

Prisen for ’Årets frivillige københavner’ gik til Kim Madsen, som er social- og sundhedshjælper og frivillig i Mamma Mia, som er et samværs- og aktivitetscenter for sindslidende. Her har Kim som frivillig dedikeret 19 år af sit liv, og derudover er han også en del af natteravneprojektet i Indre by.

’Projekt EVENTyrlig Søndag’, som hver søndag laver sjove og hyggelige aktiviteter for asylbørn i alderen 4 til 18 år, modtog prisen for ’Årets sociale projekt’. Alle aktiviteterne er arrangeret af frivillige fra Red Barnet Ungdom, og uanset om de udmunder i trylledej eller en tur til Zoologisk Have, så handler det først og fremmest om at give børnene nogle oplevelser, hvor de for en stund kan komme lidt væk fra de problemer, der kan være i forbindelse med at bo på asylcenter.

Prisen for ’Årets partnerskab’ gik til ’Giv Håb’, som er en gratis rådgivning for de knap 140.000 børn og unge, hvis forældre eller søskende er alvorligt syge eller døde. Her støtter specialiserede psykologer børn og unge i sorg gennem individuel terapi og gruppeterapi, og det foregår sammen med et stort korps af unge frivillige, der alle selv har oplevet at miste.

Og endelig vandt ’Brokenhagen’ prisen for ’Årets innovative projekt’. Brokenhagen er et online magasin med en mangfoldig gruppe af københavnerskribenter, der formidler allerede eksisterende tilbud og steder, der muliggør en gratis eller billig brug af byen.

Se den fulde beskrivelse af vinderne nedenfor.

Huxi Bach styrede showet som aftenens vært, da prisuddelingsshowet for anden gang løb af stablen, og Christian Hjelm underholdt med musikalske toner. Københavns overborgmester Frank Jensen holdt åbningstalen til showet, og han var dybt imponeret over den store mængde frivillighed, der er i Danmark.

”I Danmark har 43 procent af alle danskere arbejdet frivilligt, og det er for mig et udtryk for et dybt socialt engagement og et ønske om at gøre en forskel for andre mennesker. Det her er ikke et samfund, der er præget af individualisme og egoisme. Det er et samfund præget af medmenneskelighed og et synligt socialt engagement - et socialt engagement, som vi skal værne om.”

Læs mere om Frivillighedens Dag på www. frivillighedensdag.dk

Med venlig hilsen

Have Kommunikation

Pressekontakt:
Sarah Vadgaard Pedersen, sarah@have.dk, 28 12 05 07
Kristina Sindberg, kristina@have.dk , 24 86 01 84


Vinder af ’Årets Partnerskab’

Giv Håb – Børn, Unge og Sorg og Kunstnere og Virksomheder.

Børn, Unge & Sorg er en gratis rådgivning for de knap 140.000 børn og unge, hvis forældre eller søskende er alvorligt syge eller døde. Børn, Unge & Sorg har rådgivninger i København, Aarhus og Odense, hvor specialiserede psykologer støtter børn og unge i sorg gennem individuel terapi og gruppeterapi. Børnene og de unges netværk kan også få råd og vejledning i, hvordan de bedst kan hjælpe. Børn, Unge & Sorg har et stort korps af unge frivillige, der alle selv har mistet, og som bruger deres egne dyrekøbte erfaringer til at hjælpe andre unge i deres sorg. De frivillige tilbyder samtalegrupper til unge, der har mistet forældre, og giver landsdækkende støtte via brevkasse-, chat- og telefonrådgivning.

Giv Håb arbejder for: At støtte børnene og de unge til at få et godt liv. At hjælpe dem ud af ensomhed og isolation. At hjælpe dem til at genvinde tillid og tryghed til omverden. At børnene og de unge kan lære at leve med meningsløsheden. At skabe mod til forandring. At sætte målgruppens behov på dagsorden. At nedbryde tabuer om sygdom og død. At skabe og formidle viden. 


Vinder af ’Årets Sociale Projekt’

Projekt EVENTyrlig Søndag – Red Barnet Ungdom

Projekt EVENTyrlig Søndag er sjove og hyggelige aktiviteter hver søndag for børn i alderen 4 til 18 år på Center Kongelunden. Alle aktiviteterne er arrangeret af frivillige fra Red Barnet Ungdom. Aktiviteterne er mangfoldige og kan foregå på centeret, hvor der f.eks. tegnes, males, klippes, klistres, sminkes, laves konfekt eller trylledej. Andre dage går turen ud af huset f.eks. til Eksperimentarium, Planetariet, ZOO, Frilandsmuseet, på kanalrundfart, i spejderhytte, på stranden eller i svømmehallen. Det handler først og fremmest om at give børnene nogle oplevelser, hvor de for en stund kan komme lidt væk fra de problemer, der kan være i forbindelse med at bo på asylcenter. At skabe et frirum hvor de kan være børn uden bekymringer, hvor de kan få lov til at være børn, der pjatter, leger og hygger sig med andre børn væk fra alvoren i deres dagligdag.

Vinder af ’Årets Innovative Projekt’

Brokenhagen

Brokenhagen er et online magasin, der viser læseren en hengemt side af København, som normalt ikke får plads på de dyre reklamepladser. Med en mangfoldig gruppe af københavner-skribenter hyldes og deles de allerede eksisterende tilbud og steder, der muliggør en gratis eller billig brug af byen. I maj 2012 satte Magnus Friis, Camilla Standhart og Sarah Katz sig for at gøre det nemmere at dele de gode historier om den billige side af København. De kickstartede brokenhagen med det formål at gøre opmærksom på de allerede eksisterende tilbud, byen rummer. Og de bidrager dermed til, at alle uanset pengepung kan gøre brug af, tage del i og nyde de muligheder, København har at byde på. 

Vinderen af ’Årets frivillige københavner’

Kim Madsen – social- og sundhedshjælper og frivillig i Mamma Mia.

Mamma Mia er et samværs- og aktivitetscenter for sindslidende med en tilknyttet skole, hvor Kim Madsen har været og er frivillig igennem de sidste 19 år. Han har igennem de 19 år primært kommet og lavet mad til brugerne af stedet og har også været med til flere juleaftener på Mamma Mia. Kim fik gennem sit frivillige arbejde på Mamma Mia interesse for at arbejde inden for det sociale område og tog en Sosu-hjælper uddannelse i 1995 og arbejder nu som Social og Sundhedshjælper i Den Sociale Hjemmepleje på Vesterbro. Kim har under uddannelsen, og efter han fik job, fortsat som frivillig 4 timer og ugen på Mamma Mia. Han har derudover været en del af natteravneprojektet i Indre by fra slutningen af 2007. Igennem Natteravnene har han været med i Indre Bys Lokaludvalg 2008-2011, hvor han har været aktiv i Børne- og Ungdomsgruppen.

Juryen

·         Pia Allerslev – Kultur og Fritidsminister (Formand)

·         Ayfer Baykal – Teknik og Mijøborgmester

·         Frans Mikael Jansen – Genereldirektør Mellemfolkeligt Samvirke

·         Mikkel Klausen – CSR chef KMD

·         Vibeke Molin – Skandia

·         Torben Larsen – Formand Kontaktudvalget

·         Lenette Vacher – repræsentant fra Frivilligcentrene

·         Per Vandrup – rep. Folketingsudvalget

·         Mikkel Warming – Socialborgmester



Kick-off 2013 er årets største begivenhed på Cphbusiness 4. oktober


Kick-off 2013 er årets største begivenhed på Cphbusiness 4. oktober

Lidt om festen:
Kick-off er festen, hvor vi samler alle 6 afdelinger under Cphbusiness til en fest uden lige. Vi afholder festen på lokomotivværkstedet ved Dybbølsbro st. Lokomotivværkstedet har plads til 3.500 gæster. Selve festen er fredag den 4 oktober, og starter kl. 19:30.

Vi manger følgende:

Onsdag den 2. oktober

20 personer til scene og baropsætning

Fredag den 4. oktober
10 garderobe/entre piger - tidsrum 19 - 05.
12 Runner/afryddere/barstacker - tidsrum 19-05
10 hjælpere til opsætning, samt nedtagning og oprydning 14-19 og nedtagning 04-09.

Vi håber vi ses



Byg EM banen i Parken


Vi har en hel unik og spændende udfordring til dig. Kan du virkelig tage fat, så kan du sammen med et professionelt crew få lov at bygge EM banen op til den historiske finale i Parken når 166 forskellige nationer skal dyste om medaljerne.

Vi søger:
Vagt 1: 4 frivillige til fredag 27. sep. 8.00 til 23.00
og søndag 29. sep. fra 20.30-22.30

Vagt 2: 10 frivillige til fredag 27. sep. 18.00 -24.00
og søndag 29. sep. fra 20.30-22.30

Vagt 3: 2 frivillige til lørdag 28. sep. 8.00 – 15.00
og søndag 29. sep. 9.00-15.00 og fra 20.30-22.30

Der er en række åbenlyse fordele ved denne opgave:
• Den giver gratis styrketræning ;-)
• Gratis adgang til semifinaler og finaler som du kan sidde og nyde
• Der vil være gratis forplejning i arbejdsperioden
• Du sidder i frivillighedsafsnittet
• Du skal arbejder i en af de meste spændende arenaer i Danmark ”Parken”

Opgaverne bliver fordelt efter først til mølle princippet.

Send hurtigst muligt en mail til:
Peter Morell - pmr@volleyball.dk
Sig om du vil have vagt 1,2 eller 3 - eller flere.

 Læs mere her: https://www.facebook.com/danskvolley



Sommerferie og Events


Selvom sommeren er over os kan du sagtens tilmelde dig events alligvel. Der er masser af muligheder for at få en på opleveren både med musik, sport og kunst. Se på de enkelte events om tilmeldingsproceduren er ændret lidt - eller om der bare vil være en smule længere svartid på mails. Ellers nyd sommeren, der forhåbentligt snart byder på noget mere varme og strandvenligt vejr.



KLANG starter i morgen


Københavns avantgarde musikfestival KLANG starter på teater Republique i morgen, og vil i de næste par dage byde på mange spændende og anderledes musikoplevelser.

Cph Volunteers frivillige er med som musikerchauffører og festivalassistenter. Vi håber, I får en god festival!

Læs mere om KLANG og se programmet for dagene på www.klang.dk.

 






 



Nyheder fra CPH Volunteers

Se alle nyheder

Aktuelle opgaver

Se alle opgaver
  • 20. februar

    Din medlemsprofil

    Det sker at man skifter e-mail eller telefon nummer.

    Læs mere…
  • 9. december

    Julearrangement

    Der julehygges med vores medlemmer onsdag d. 11. december

    Læs mere…
  • 12. november

    Multikulturelt Sammenskudsgilde

    To dage tilbage....!

    Læs mere…
  • 12. november

    Databasen

    Er kommet sig over sin influenza.

    Læs mere…
  • 5. november

    Velkommen til Tilde Blaaberg Rørvig

    Holdet udvides med en ekstra medarbejder

    Læs mere…
  • 4. november

    Database influenza

    Vores database har fået influenza... Det betyder desværre at man ikke kan melde sig ind lige nu. Vi håber og krydser fingre for at den er oppe og køre igen fra imorgen :-)

    Læs mere…
  • 31. oktober

    En øv dag

    Nanna havde sidste arbejdsdag her i dag.

    Læs mere…
  • 17. oktober

    4 more years!

    Der blev den 12. september indgået politisk aftale om en fortsat 4-årig drift af Cph Volunteers frem til og med 2017.

    Læs mere…
  • 9. oktober

    Frivillighedens Dag 2013

    Dette års Frivillighedens Dag er afsluttet og vinderne er kåret.

    Læs mere…
Bliv medlem